DJURGÅRDEN - LILLA VÄRTANS  MILJÖSKYDDSFÖRENING

Till alla medlemmar!

Efter ännu ett aktivt verksamhetsår är det nu dags för

Årsmöte tisdag 8 maj kl 19.00

i servicehuset Rio, Sandhamnsgatan 8

Vi inleder mötet med att direktör Harry Schein berättar om hur Stockholm Energi och ansvariga politiker i Stockholm agerade under mitten av 1980-talet, så att planerna på ett energikombinat i Nynäshamn stoppades när det stod klart hur mycket bättre det skulle vara än kolet i Värtan. Harry Schein, som då var Investeringsbankens chef, har skildrat händelserna i sin nyutkomna bok "Makten".

Arne Sundström berättar om föreningens syn på 1980-talets stora frågor angående Stockholmsregionens energiförsörjning.

Det blir också tillfälle att ställa frågor i anslutning till dessa punkter.

Därefter vidtar sedvanliga årsmötesförhandlingar och en diskussion om de viktigaste uppgifterna för vår förening under det kommande året.

En aktuell fråga är utsläppsvillkoren för de oljeeldade enheterna vid Värtaverket och ett årligt utsläppstak för hela anläggningen. Vi skall lämna remissvar till koncessionsnämnden  före den 10 maj. Svaret redovisas vid årsmötet.

P.S.  Sätt gärna upp bifogad affisch.  Första delen av mötet är öppet för alla.